آموزش فهرست بندی در ورد



آموزش فهرست بندی در ورد

آموزش فهرست بندی خودکار برای پایان نامه در Word

اگر دانشجو باشید حتما با سیستم شماره گذاری و فهرست بندی پایان نامه  آشنا هستید. نوشتن یک پایان نامه قواعد مشخصی دارد که می بایست به دقت توسط دانشجویان رعایت شوند. با این حال ممکن است برخی از اساتید راهنما تمایلی به کمک کردن در نوشتن و تنظیم پایان نامه به دانشجو نداشته باشند . در نتیجه بررسی درست یا نادرست بودن همه موارد فنی پایان نامه بر عهده دانشجویان است.

یکی از نکات بسیار مهم درباره نوشتن پایان نامه ایجاد فهرست است. همان طور که احتمالا به ذهنتان هم رسیده در صورتی که چند پاراگراف به بخشی از یک پایان نامه اضافه شوند شماره صفحات دچار تغییرات کلی می شوند و باید دوباره همه شماره ها در فهرست را برای حالت جدید تنظیم کنید. این کار در صورتی که از قابلیت ایجاد فهرست خودکار Word استفاده نکنید به شدت دشوار و زمان گیر خواهد بود.

به کمک فهرست های خودکار با تغییر محتوای نوشته دیگر نیازی به تغییر دستی همه صفحات نیست و کافیست یک بار فهرست مطالب را بروزرسانی کنید تا همه شماره صفحه ها بر اساس ساختار جدید مرتب شوند. در نتیجه اگر نحوه کار برای ایجاد فهرست خودکار را بدانید می توانید در وقت و اعصاب خود صرفه جویی کنید.

برای استفاده از فهرست خودکار ابتدا باید صفحات پرونده شما شماره گذاری شده باشند و نیز مطالب شما تیتر بندی شده باشد.

برای مشاهده مراحل کامل آموزش فهرست بندی در ورد، ویدئوی زیر را مشاهده کنید


پاسخی بنویسید: